ΜΥΘΟΣ: Ο κορονοϊός έχει δημιουργηθεί σε εργαστήριο

Ο κορονοϊός είναι προϊόν φυσικής εξέλιξης και δεν δημιουργήθηκε σε εργαστήριο ούτε κατασκευάστηκε με άλλο τρόπο.

Άλλωστε τους κορονοϊούς δεν τους γνωρίσαμε τώρα, με τον COVID-19. Τους ξέρουμε από παλιά και είναι γνωστοί υπαίτιοι αναπνευστικών λοιμώξεων σε παιδιά και ενήλικες. Υπήρχαν ήδη έξι τέτοιοι κορονοϊοί ,γνωστοί στους επιστήμονες πριν από τον COVID-19, ο οποίος έγινε ο έβδομος γνωστός μας κορονοϊός.

Όλα τα  επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι οι κορονοϊοί είναι ζωονοτικοί, δηλαδή μεταδίδονται μεταξύ ζώων και ανθρώπων. Πριν τον COVID-19, είχαμε το ξέσπασμα του SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome – Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο). Ο νέος κοροναϊός διαφέρει σημαντικά από άλλους τύπους γνωστών κορωνοϊών.

Η πλέον πιθανή φυσική πηγή προέλευσης του COVID-19 είναι οι νυχτερίδες και τα μικρά θηλαστικά που πωλούνται σε πολλές αγορές στην Κίνα και καταναλώνονται από ανθρώπους. Μάλιστα η γενετική πληροφορία του κορονοϊού της νυχτερίδας είναι παρόμοιος με αυτή του COVID-19 που προσέβαλε τους ανθρώπους.

«Με τη σύγκριση των διαθέσιμων δεδομένων αλληλουχίας γονιδιώματος για γνωστά στελέχη κορονοϊού, μπορούμε να διαπιστώσουμε με βεβαιότητα ότι ο SARS-CoV-2 προέρχεται από φυσικές διεργασίες», εξηγεί ο Δρ. Kristian Andersen, αναπληρωτής καθηγητής ανοσολογίας και μικροβιολογίας στις ΗΠΑ, εμπειρογνώμονας στον εντοπισμό της εξάπλωσης θανάσιμων ιών και συγγραφέας της πρόσφατης μελέτης «Η αρχική προέλευση του SARS-CoV-2», που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Nature Medicine.

Πηγή